Android qurilmalar uchun Xabar.uz mobil ilovasi. Yuklab olish ×
IOS qurilmalar uchun Xabar.uz mobil ilovasi. Yuklab olish ×

Yurak uchun o‘ta foydali meva-sabzavotlar e’lon qilindi

Yurak uchun o‘ta foydali meva-sabzavotlar e’lon qilindi

Foto: Nauka Mail

Reding universiteti olimlari olxo‘ri, qora smorodina, loviya va gilos kabi ayrim meva va sabzavotlar, shuningdek, ko‘k choy yurak salomatligi uchun muhimligini aniqladilar. Tadqiqot Food and Function (F&F) jurnalida chop etildi

Tadqiqotda Buyuk Britaniya va AQShdan kelgan 30 000 dan ortiq ishtirokchilarning ovqatlanishi biomarkerlar yordamida o‘rganildi. Tadqiqotchilarning aniqlashicha, ko‘pchilik odamlar kuniga tavsiya etilgan besh porsiya meva va sabzavotlarni iste’mol qilsalar ham, yurak-qon tomir kasalliklari xavfini kamaytiradigan moddalar - flavanollarni yetarli miqdorda iste’mol qilmaydilar. 

O‘rik, qora smorodina, ko‘k choy, loviya, gilos va po‘stlog‘i bo‘lgan olma yuqori flavanol miqdoriga ega. Tadqiqotchilarning ta’kidlashicha, ma’lum oziq-ovqat tanlovi meva va sabzavotlarning umumiy miqdoridan ko‘ra muhimroq: bir nechta rezavor meva, bir stakan ko‘k choy yoki oz miqdorda loviya qo‘shish ozuqa moddalarini iste’mol qilishni sezilarli darajada oshirishi mumkin. 

Tadqiqot mualliflari hozirgi «kuniga besh porsiya» tavsiyasini aniqlashtirish kerak deb hisoblashadi.

Ularning aytishicha, ehtiyotkorlik bilan oziq-ovqat mahsulotlarini tanlash tavsiyalarni samaraliroq qilishi va aslida yurak xastaligi xavfini kamaytirishi mumkin.

Izohlar 0

Izoh qoldirish uchun saytda ro'yxatdan o'ting

Kirish

Ijtimoiy tarmoqlar orqali kiring